E-DORĘCZENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
e-Doręczenia to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie z takim samym skutkiem jak list polecony za potwierdzeniem odbioru.
Usługa e-Doręczeń zastąpi tradycyjną, papierową korespondencję urzędową.
Zakładając adres do e-Doręczeń dla swojej firmy - wskazujesz ten adres jako adres do korespondencji urzędowej – w efekcie czego urzędy korzystające z e-Doręczeń będą przesyłały korespondencję twojej firmie wyłącznie elektronicznie.
Kiedy przedsiębiorca musi mieć skrzynkę do e-Doręczeń
Termin na wdrożenie e-Doręczeń, zależy od daty rejestracji firmy w CEIDG albo w KRS:
- Nowopowstałe firmy, które będą rejestrować działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, założą skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji
- firmy, które zarejestrowały lub zarejestrują działalność w CEIDG do 31 grudnia 2024 roku, muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 października 2026 roku
- firmy, które zarejestrowały lub zarejestrują działalność w KRS do 31 grudnia 2024 roku, muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku.
Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG do 31 grudnia 2024 roku będą mieli możliwość złożenia wniosku o utworzenie adresu do e-Doręczeń we wniosku o zmianę wpisu w CEIDG już od 1 stycznia 2025 roku, natomiast przy aktualizacji wpisu – począwszy od dnia 1 lipca 2025 roku będą mieli obowiązek podania danych do utworzenia adresu do e-doręczeń we wniosku o zmianę wpisu.
Proces wnioskowania o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych najlepiej rozpocząć odpowiednio wcześniej. Utworzenie adresu i skrzynki do e-Doręczeń może potrwać kilka dni.
Więcej informacji znajdziesz na stronie: