E-DORĘCZENIA: 1 kwietnia 2025 r. – TERMIN DLA WSZYSTKICH W KRS
Podmioty wpisane do KRS przed 1.01.2025 r. muszą mieć adres do e-Doręczeń od
1 kwietnia 2025 roku. E-Doręczenia to usługa, która umożliwia wysyłkę, odbiór
i przechowywanie korespondencji w formie elektronicznej.
Proces wdrożenia usługi e-Doręczeń:
1. Złóż wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń
Pierwszym krokiem jest założenie adresu do e-Doręczeń poprzez złożenie wniosku: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou709)
Po kliknięciu linku "Załatw online" przejdziesz do e-usługi. Aby rozpocząć wypełnianie wniosku musisz się zalogować profilem zaufanym albo e-dowodem.
Przygotuj dane przedsiębiorcy, który będzie właścicielem adresu do e-Doręczeń:
· nazwę
· numer REGON, jeżeli został nadany
· numer NIP, jeżeli został nadany, lub informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu
· adres do korespondencji
· numer KRS,
· oznaczenie formy prawnej
· dla przedsiębiorców wpisanych do KRS - siedzibę i adres
· imię i nazwisko administratora skrzynki do e-Doręczeń, jego adres e-mail oraz numer PESEL. Musi to być osoba uprawniona do reprezentacji spółki w KRS.
2 Po utworzeniu adresu i skrzynki otrzymasz wiadomość e-mailem przez zespół e-Doręczeń. W wiadomości będzie instrukcja jak aktywować adres.
Aktywuj skrzynkę i adres do e-Doręczeń.
3. Minister Cyfryzacji wpisze adres do e-Doręczeń do bazy adresów elektronicznych
Od tego momentu urzędy, które mają adresy do e-Doręczeń, będą przesyłać twojej firmie korespondencję tylko elektronicznie.
KAŻDEGO DNIA SPRAWDZAJ SKRZYNKĘ E-DORĘCZEŃ.
Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/004495